în condiţii de siguranţă şi la preţuri modice.

Miliardarul Elon Musk, fondator al constructorului de maşini electrice Tesla Motors şi al companiei private de explorare spaţială SpaceX, a publicat un document de 57 de pagini despre acest proiect, care, dacă va fi implementat, ar putea face legătura între Los Angeles şi San Francisco în doar 35 de minute.

Hyperloop

 

"Hyperloop constă într-un tub cu presiune joasă de capsule, transportate cu viteze mici şi mari pe lungimea tubului", se afirmă în acel document.

"Capsulele sunt aşezate pe perne de aer presurizat", adaugă documentul.

Hyperloop

 

După părerea lui Elon Musk, acest sistem de transport ar putea atinge o viteză de 1.220 kilometri pe oră şi va fi economic viabil pentru orice distanţă mai mică de 1.500 de kilometri.

În timpul unei conferinţe telefonice, Elon Musk a evocat "o nouă formă de transport, diferită de trenul tradiţional, care va transporta pasageri şi mărfuri în capsule, într-un tub montat pe piloni".

Hyperloop

 

"A fost conceput pentru a fi foarte uşor, în condiţiile în care trenurile sunt incredibil de grele. E mai apropiat de un avion", a adăugat el. Senzaţia resimţită la bordul său va fi apropiată de aceea resimţită într-un avion. "Va fi ceva fin, ca şi cum ai zbura prin aer", a mai spus acesta.

Miliardarul american este convins că sistemul său va fi mai puţin vulnerabil la seisme şi mai puţin expus la accidente precum trenurile şi avioanele, "pentru că nu poate să se prăbuşească şi nici să deraieze".

Elon Musk, care s-a opus trenului de mare viteză dintre Los Angeles şi San Francisco - construcţia primului tronson a fost aprobată de autorităţi -, consideră că proiectul său este mult mai economic.

Hyperloop

 

El a evaluat costul acestui proiect care va face legătura între două oraşe la circa 6 miliarde de dolari - contra 70 miliarde-100 miliarde dolari pentru trenul de mare viteză - şi anticipează că preţul public pentru un bilet (dus) va fi de 20 de dolari.

Elon Musk a spus de mai multe ori că nu intenţionează să dezvolte proiectul el însuşi, însă ar putea reveni asupra acestei decizii, cel puţin parţial.

"Sunt tentat să creez cel puţin un prototip cu rol demonstrativ", a recunoscut el luni. "Nu încerc să obţin o mulţime de bani cu acest proiect, însă mi-ar plăcea ca el să devină realitate şi cred că va fi în beneficiul proiectului dacă eu voi crea un prim model", a mai spus el.

Conceptul a fost pus la punct de echipele Tesla şi SpaceX şi se bazează pe tehnologii dezvoltate în cadrul celor două companii. Proiectul prevede mai ales o versiune de motoare electrice utilizate pe modelele de automobile Tesla S, care vor crea un câmp electromagnetic pentru a propulsa capsulele.

În afară de SpaceX şi Tesla, Elon Musk conduce şi SolarCity, o firmă care fabrică panouri solare pentru companii şi particulari. El a creat şi o fundaţie care operează în domeniul educaţiei, al energiei nepoluante şi al sănătăţii copiilor.

Elon Musk, în vârstă de 42 de ani, a făcut avere revânzând în 1999 companiei producătoare de computere Compaq firma Zip2, pe care o înfiinţase, pentru o sumă de peste 300 milioane de dolari.

Una dintre celelalte creaţii ale sale, X.com, a fuzionat cu site-ul de plăţi online PayPal, cumpărat în 2002 de site-ul de licitaţii eBay pentru 1,5 miliarde de dolari.