Un mexican a creat frumusetea asta! Jose Eduardo Sanchez e unul fintre finalistii Michelin Challenge Design 2013. Proiectul lui propune un hibrid ultrausor, care combina caroseria aerodinamica a unui coupe cu versatilitatea unui sedan in 4 usi.

Citroen DS BiRotor e alimentat de un motor Wankel de 600cc, de 140 CP, cuplat la o transmisie CVT. Pentru a compensa limitarile motorului, acesta va fi ajutat de o turbina si un sistem HHO (generator de hidrogen). Pe langa acestea, vor mai exista inca doua motoare electrice, fiecare de cate 30 CP, sustinute de un set de supercondensatori care se pot reincarca direct de la motor, sau de la baterii.

Citroen DS BiRotor - 1

Tot ansambul poarta amprenta reducerii de greutate. Sasiul modular e construit din fibra de carbon si aluminiu. Caroseria, facuta din aceleasi materiale, este fluida dar respecta liniile Citroen. In plus, plafonul panoramic si geamurile masinii sunt realizate din policarbonat fotosenzitiv. Designerul a integrat perfect functionalitatea diverselor elemente. Astfel, podeaua masinii joaca rol de difuzor, in timp ce evacuarea e integrata in spoilerul spate pentru a reduce rezistenta la inaintare. Interesant arata si blocurile optice LED (in fata) si OLED (in spate).

Citroen DS BiRotor - 5

Interiorul e simplu si elegant, desi materialul predominant este tot fibra de carbon. Informatiile si setarile hibridului sunt afisate pe un ecran AMOLED transparent, amplasat pe consola centrala. Pe langa acesta, alte trei display-uri vor afisa diferite informatii.

Citroen DS BiRotor - 6

Chiar si rotile arata SF. Cauciucurile variabile se pot adapta diferitelor stiluri de mers sau conditii meteo, contractandu-se sau, dimpotriva, prin dilatare. Pacat ca deocamdata, totul e doar un desen pe o plansa. La cat de bine arata conceptul asta, sincer, nu ne-am mira sa-l vedem peste cativa ani pe strazi!