Culoarea caroseriei influențează rapiditatea cu care se vinde un autoturism la mâna a doua. Un studiu arată cât de rapid sau cât de greu se vinde un autoturism second hand în funcție de culoarea sa.

Piața mașinilor second hand: ce preferințe au clienții

Atunci când cumpără o mașină folosită, românii iau în calcul diferite criterii precum: prețul, vechimea, marca preferată, dar și culoarea caroseriei. 

Cât de mult influențează culoarea mașinii vânzarea unui autoturism utilizat

1. Primul loc de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este, surprinzător, galbenul. Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede. Acest lucru se datorează, probabil, în parte rarității, cât și coeficientului intrinsec de sex-appeal pe care îl deține o mașină galbenă.

2. Locul doi este ocupat de argintiu. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile. Deloc surpinzător având în vedere versatilitatea culorii care poate fi folosită atât într-un mediu de business cât și pentru o mașină de familie.

3. Locul trei este ocupat de nonculoarea negru. La fel, ușor de asortat la orice gust, versatilitatea negrului face mașinile care poartă această nuanță foarte dezirabile, având o medie de doar 22,9 zile la vânzare.

Ce culori au mașinile care se vând cel mai greu

La polul opus, culoarea care se vinde cel mai greu este bejul, cu o medie de 26,2 zile la vânzare. Deși este o alegere neutră, foarte populară la design-ul interior, șoferii se feresc de ea. Vehiculele bej sunt de obicei mai dificil de vândut, deoarece nu sunt la fel de conservatoare ca unele nuanțe convenționale precum negru, alb, argintiu sau gri. 

Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi cu o medie de 24,8 și respectiv 24,7 zile la vânzare. 

Mașinile albe sunt probabil asociate cu flotele auto ale companiilor și în plus albul tinde să ascundă liniile caroseriei făcând orice model să pară mai banal decât dacă ar avea culoare.

În Europa, în topul preferințelor pentru culorile auto se află negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%). Astfel, cu excepția preferinței pentru galben, tendințele din România se încadrează în cele europene.

Foto Imago