Problema, descoperită de reprezentanţi ai asociaţiei automobiliştilor germani ADAC, afecta automobile dotate cu softul ConnectedDrive, care foloseşte carduri SIM pentru identificarea utilizatorilor autorizaţi de dispozitive mobile.

Printre modelele care riscau să fie deschise astfel se numără Rolls-Royce Phantom, automobilele Mini şi majoritatea vehiculelor sub marca BMW, între care automobilul electric i3.

ConnectedDrive

Vehiculele au fost produse în perioada martie 2010-decembrie 2014, potrivit ADAC, iar BMW nu are cunoştinţă dacă deficienţa a fost exploatată.

Şoferii se folosesc de softul ConnectedDrive pentru a activa mecanismul de blocare a uşilor şi pentru servicii precum informaţii în timp real privind traficul, divertisment online şi utilizarea aerului condiţionat.

ConnectedDrive

Riscul de securitate apărea la transmiterea datelor, potrivit BMW.

În ultimii ani, experţii în securitate cibernetică au criticat industria auto pentru că nu a făcut mai mult pentru a securiza comunicaţiile interne ale vehiculelor cu funcţii conectate la reţele.

ConnectedDrive

Pericolul este că hackerii pot obţine acces la sistemele informatizate ale vehiculelor, care comandă totul, de la motor şi frână şi până la instalaţia de aer condiţionat.

BMW a precizat că a luat măsuri pentru a elimina orice posibilă breşă, prin folosirea unui protocol utilizat în securizarea tranzacţiilor de comerţ electronic sau bancare.