Cine n-a vazut pana acum “Gone in 60 seconds” sau “Fast and Furious”? Te-ai intrebat vreodata cum se filmeaza urmaririle de masini? Cum reusesc producatorii de la Hollywood sa te faca sa ramai lipit de ecran in timpul filmelor de actiune? Asta e topul celor mai tari masini de filmare.

10. POLARIS PURSUIT QUAD

Jucaria asta e puternica, e rapida, compacta, dar mai ales agila. Au loc trei oameni cu tot cu echipament. Pentru cei pretentiosi, vine cu suspensie reglabila, transmisie automata si tractiune 4x4. Poate atinge 100 km/h

SURSA FOTO: http://pursuitsystems.com/pursuit-polaris.html

 

Masini


9. KTM 950 ADVENTURE

Nu te grabi sa spuni ca un KTM nu are ce cauta aici. Poate nu-ti mai aduci aminte de scenele din „Misiune imposibila” „Transporter” sau „Torque”. E folosita pentru scenele in care o masina nu te poate ajuta. In plin trafic, intre masini sau coborari pe scari si teren dificil e alegerea perfecta. Doar a fost construita pentru Dakar.

SURSA FOTO: http://www.filmotechnicusa.com/pages/ktm.html

 

Masini

 

8. MINI COOPER

Mai mic de atat nu se putea. E folosita pentru filmari in spatii cu tavan jos, precum parcarile subterane din „Fast and Furious: Tokyo Drift”. Sincer, in afara caroseriei n-a mai ramas mare lucru din ea. Motorul, franele si suspensiile sunt modificate pentru ca masina sa se comporte ca un kart. Noi ne miram ca nu se rastoarna.

SURSA FOTO: http://pursuitsystems.com/pursuit-mini-cooper.html

Masini

 

7. ASTON MARTIN CYGNET

Ca si Mini-ul, Aston Martin Cygnet e alegerea potrivita pentru cei care filmeaza in spatii restranse, in mall-uri sau alei inguste. Ca sa parafrazam celebra vorba din Star Trek, ajunge acolo unde nimeni nu a mai incaput vreodata. Noroc cu giroscopul care o ajuta sa nu ajunga si cu rotile-n sus. A fost folosita intens in filmele din seria „Jame Bond”.

SURSA FOTO: http://www.advancedcameracars.com/compact_car.php

Masini

 

6. CADILLAC ESCALADE

Deja trecem la lucruri mai serioase. Un SUV de peste 5 metri lungime nu poate fi decat cal de bataie pentru regizorii de la Hollywood. Cu o asemenea macara sigur le face concurenta masinilor de pompieri. Sasiul a fost intarit, are tractiune 4x4 iar motorul supraalimentat scoate 450 de cai putere. E o adevarata vedeta pe platourile de filmare si are la activ filme ca „Indiana Jones”, „Final Destination” sau „Fast and Furious 4”

SURSA FOTO: http://www.apcamcars.com/equipment/Escalade

 

Masini

 

5. MERCEDES ML 63 AMG

Doar atat aici: 505 cai putere, 630 Nm si 0-100 km/h in doar 4,9 secunde! ML-ul a primit si suspensie pe aer. Doar nu vrem sa iasa cadre tremurate, nu? Are loc pentru 5-6 oameni si e folosit in general pentru filmari in viteza.

SURSA FOTO: http://www.filmotechnicusa.com/pages/ml63amg.html

 

Masini

 

4. FORD RAPTOR

Chiar fara modificari prea mari si masina asta tot ar trebui sa fie interzisa pe strazi. S-a nascut parca din cursele de la Baja. N-am vrea sa vedem ce sunet scoate motorul V8 de 6,2 litri si 411 cai putere, dar stim ca, din motive de siguranta, soferul sta in interiorul unei custi de protectie.

SURSA FOTO: http://www.filmotechnicusa.com/pages/raptor.html

Masini

 

3. PORSCHE CAYENNE TURBO

Am ajuns deja in top 3. Si incepem cu un Cayenne Turbo modificat, cu un motor de 600 de cai, care atinge suta in 4,6 secunde. Dupa cum se vede, nu are nicio problema sa se tina dupa vreun bolid scapat din mana. E folosit in special la filmarile de pe circuit sau autostrada.

SURSA FOTO: http://www.filmotechnicusa.com/pages/porsche.html

Masini

 

2. MITSUBISHI EVO VIII

Sincer, acum, cum sa nu punem asa ceva pe locul 2? Are 350 de cai putere, trece lejer de 200 km/h si isi face loc atat la filmarile de raliuri cat si pe circuit. E una din cele mai versatile masini pentru filme. Iti trebuie doar cameramani indeajuns de curajosi sa filmeze in timpul cascadoriilor pe care le poate face o astfel de masina.

SURSA FOTO: http://www.advancedcameracars.com/mitsubishi_evo.php

Masini

 

1. FERRARI 360 MODENA

Masina asta bate filmul! La 120.000 de € pretul de fabrica, fara modificari si echipament, sigur ar falimenta din start orice regizor din Romania. V8-ul de sub capota pune „doar” 575 de cai putere la roata. Se spune ca a ratat filmari importante din cauza ca ore prostul obicei de a-si depasi suratele filmate. Noi credem ca n-ar fi vina ei ci a pilotului. Cu asa ceva pe mana, cui ii mai arde de filmari?

SURSA FOTO: http://www.filmotechnicusa.com/pages/ferrari.html

Masini