Ar fi trebuit să fie cel mai încărcat sezon competițional din istorie, cu două Mari Premii noi incluse în calendar (Olanda și Vietnam). Însă, Marele Circ revine cu o variantă mult mai sumară – doar 8 curse anunțate până acum. Pandemia de coronavirus a dus la amânarea începerii noului sezon, ceea ce a făcut imposibilă organizarea curselor din Australia, Bahrain, Vietnam, China, Olanda, Spania, Monaco, Azerbaijan, Canada și Franța.

10 lucruri pe care trebuie să le știi despre sezonul 2020 de Formula 1

Startul sezonului, în Austria

Prima cursă a sezonului 2020 va avea loc la Spielberg, Austria, la 5 iulie. Ca de obicei, ziua de vineri și prima parte a zilei de sâmbătă sunt dedicate antrenamentelor libere. Sâmbătă după amiază, începând cu ora 16.00 (ora României), e dedicată calificărilor. Cursa va fi duminică, începând cu ora 16.10.

A doua cursă din actualul calendar va fi organizată pe același circuit, o săptămână mai târziu. Motivele pentru care oficialii FIA au luat această decizie țin de amplasarea „strategică” a circuitului de la Spielberg, departe de zone aglomerate, și dotările impresionante care permit testarea de coronavirus a tuturor piloților, staff-ului tehnic și organizatorilor.

Verstappen, în coasta lui Hamilton

Olandezul Max Verstappen este abonat la victorii în Austria, cursa de casă a celor de la Red Bull Racing. Pentru starul sezonului, Hamilton se teme cel mai mult de tânărul pilot, câștigător al MP al Austriei din 2019. Totuși, britanicul pleacă cu prima șansă la victorie, la casele de pariuri, cu o cotă de 2.80. Pe locul doi este Verstappen, cu o cotă de 3.00, iar pe 3 e monegascul Leclerc, cu o cotă de 5.50.

Opt curse, în loc de 22

La finalul anului trecut se anunța că sezonul 2020 va fi cel mai lung dintre toate, cu 22 de curse în calendar. Din cauza pandemiei de coronavirus, lista a fost restrânsă la 8 curse: Austria (3-5 iulie), Austria (10-12 iulie), Ungaria (17-19 iulie), Marea Britanie (31 iulie – 2 august), Marea Britanie (7-9 august), Spania (14-16 august), Belgia (28-30 august), Italia (4-6 septembrie). Alte Mari Premii vor fi anunțate ulterior, pe măsură ce FIA se asigură că administratorii circuitelor pot asigura măsuri de protecție speciale în fața Covid-19.

Curse fără public

Fanii Formulei 1 pot urmări cursele anunțate până acum doar la televizor. Nu au fost puse în vânzare bilete la aceste curse, pentru evitarea răspândirii noului coronavirus. În schimb, cei care fac parte din staff-ul de organizare și reprezentanții echipelor trebuie să respecte reguli stricte de protecție.

Toată lumea va purta mască

Din rațiuni de securitate, toți cei implicați în organizarea curselor de Formula 1 vor purta mască de protecție. Piloții și prezentatorii vor purta mască atunci când vor acorda interviuri, însă regula nu se aplică piloților în timul curselor.

Toți ochii pe Hamilton

Lewis Hamilton este omul de urmărit în acest sezon (ca și în celelalte). Britanicul, care a declarat că această pauză competițională l-a întărit fizic și psihic, are șansa de a-l egala pe marele Michael Schumacher la numărul de titluri de campion. Anul pandemiei poate fi pentru Hamilton anul în care își adjudecă cel de-al 7-lea campionat de Formula 1, performanță pe care nimeni nu o vedea posibilă după „dominația” germanului de la Ferrari.

În timpul pandemiei, campionul en titre a fost un susținător fervent al mișcării Black Lives Matter și nu de puține ori a participat la proteste de stradă. Fiind singurul pilot de culoare din Formula 1, Hamilton a transmis un mesaj clar de combatere a rasismului din toate aspectele vieții.

Sebastian Vettel: n-ar pleca, dar nici n-ar mai sta

Germanul Sebastian Vettel a șocat pe toată lumea în această pauză competițională, când a anunțat că se retrage de la echipa Ferrari la finalul sezonului 2020. Lipsa titlurilor de campion cu Scuderia, precum și o presupusă reducere de salariu propusă de italieni, l-au determinat pe Vettel să facă anunțul neașteptat. În acelați timp, se pare că cei de la Ferrari i-au oferit mai multă încredere tânărului Charles Leclerc, căruia i-au propus un contract de 5 ani.

Vineri, în avanpremiera Marelui Premiu al Austriei din 2020, pilotul Ferrari a dat de înțeles că nu e decis 100% să plece definitiv din acest sport. 

Dacă lucrurile se aranjează bine sunt dispus să continui. Apoi, simt că mai am multe de oferit. Însă, dacă lucrurile nu se aranjează bine, atunci, așa cum am spus, probabil că e timpul să fac altceva”, spus Vettel la o întâlnire virtuală cu presa, de la circuitul din Spielberg.

Germanul e de părere că lunile care urmează vor fi decisive în ceea ce privește viitorul carierei sale, dând de înțeles că, atunci când va veni, decizia de retragare va fi definitivă.

Mercedes i-a făcut lui Hamilton o mașină pe placul lui

„Săgețiile argintii” s-au înnegrit în 2020. Lewis Hamilton și Valtteri Bottas vor pilota monoposturi vopsite predominant în culoarea neagră, pentru a transmite un mesaj de combatere a discriminării și rasismului. Oficialii Mercedes au fost inspirați de implicarea socială a lui Hamilton în mișcarea Black Lives Matter.

Mașini cu performanțe diferite

Pandemia de coronavirus a influențat negativ pregătirea echipelor pentru noul sezon. Piloții de la Ferrari au anunțat deja că se așteaptă la un debut de sonzon mai greu decât cel de anul trecut, din cauza lipsei unor upgrade-uri la mașinile aliniate la start în Austria.

Cred că va fi un sezon foarte, foarte provocator pentru noi. Cu siguranță nu va fi ușor. Încă avem aceste semne de întrebare și încă așteptăm calificările pentru a fi siguri de ceea ce spunem, chiar dacă suntem 99% siguri că ne vom chinui mai mult decât anul trecut”, a spus Charles Leclerc. Colegul său, Sebastian Vettel, a completat spunând că vor primi, probabil, o variantă îmbunătățită a monopostului Ferrari SF1000 abia la startul Marelui Premiu al Ungariei. 

Mercedes a tras un puternic semnal de alarmă încă din februrie, în  Barcelona, când a adus pe circuitul de teste cea mai rapidă mașină. Deși au anunțat că în Austria vor aduce un monopost cu ceva upgrade-uri, oficialii echipei au reclamat ceva probleme pe partea de siguranță a mașinii. 

Reguli amânate de pandemie

Noile reguli aplicabile echipelor în acest an au fost amânate pentru anul competițional 2021. În același timp, regulile care ar fi trebuit să intre în vigoare în 2021 au fost amânate pentru anul 2020. Excepție face regula plafonării bugetelor echipelor de Formula 1, care va fi aplicată conform calendarului, din 2021. Totodată, echipele au primit acceptul FIA de a folosi și în 2021 șasiurile monoposturilor înscrise la startul competiției din 2020.

Fotografii: Getty Images

Vezi și VIDEO: Facem Level – episodul 8: RobyNET a găsit terapia ideală în Euro Truck Simulator 2