Băieților le plac mașinile. Nu oricare. Alea cu mulți căluți sălbatici sub capotă ne atrag cel mai mult. Pentru Marian Andrei de la iLikeIT atracția pentru bolizi a fost evidentă atunci când pierdea ore în șir jucând Need For Speed. Mai târziu au apărut simulatoarele. Erau marfă la începutul anilor 2000. Abia în 2017 a înțeles ce înseamnă să fii pilot de curse.

Azi e comentator în Campionatul Național de Drift și triplu campion la Viteză în Coastă. Dar cum a început pasiunea lui pentru mașini…

Totul a pornit cu ajutorul involuntar al tatălui meu. Atunci când avea un pic de timp liber, meșterea pe la Dacia albastră. Înainte de asta a avut o Lada 1200 după care am plâns atunci când a vândut-o. Adolescența mi-am petrecut-o apoi în jocuri din seria Need For Speed, dar și câteva simulatoare auto care acum par preistorice. Am fost foarte norocos să pot să pilotez pe bune în 2017 și 2018. Apropo, numărul de înmatriculare de pe fosta Dacie a tatălui este acum pe mașina mea. L-am găsit disponibil după vreo 15 ani”, dezvăluie Marian Andrei. 

Știm că în timpul liber comentezi Campionatul Național de Drift. Cum ai ajuns să faci asta și de unde pasiunea pentru drift?

„Am fost contactat de unul dintre organizatori. Mi-a plăcut ideea și am spus da aproape imediat. Drift-ul este o ramură aparte a sportului cu motor. Nu te bați cu cronometrul și nici cu piloți mai rapizi decât tine, ci din contră, cel mai puternic adversar ești tot tu. Piloții au reguli stricte și sunt punctați de arbitri pentru stilul lor de mers. Dacă ai greșit, nu ai nicio șansă să recuperezi. Pentru audiență este cel mai spectaculos sport cu motor.”  

Ești și triplu campion la Viteză în Coastă. Cum este să fii în pielea unui campion și cum se simte experiența de la volanul unei mașini de curse?

„Ceva mai sărac decât la începutul anului. Lăsând gluma la o parte, e confirmarea că ai făcut totul așa cum trebuie. Sezonul este lung, cu minimum 7-8 etape care au loc în weekend prin diverse zone ale țării. Iar toate acestea se întâmplau după săptămâni aglomerate la serviciu. Aveam etape la care nu mâncam din cauza emoțiilor. Doar apă cu niște vitamine. 

Toate acestea pentru momentul în care ți se dă startul. Atunci uiți de toate neajunsurile, de oboseală, de problemele de acasă sau de la muncă. Timpul se dilată și, dintr-odată, o urcare de două minute se simte ca de o jumătate de oră. Viteze de 190 km/h la 2-3 metri de copaci sau ziduri din beton...  Îmi e dor, recunosc.” 

Ce e viteza în coastă

La cursele de viteză în coastă, startul se dă individual, la interval de 30 de secunde sau un minut, fiecare concurent fiind singur pe traseu, conform Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Spre deosebire de raliuri, cursele de viteză în coastă necesită doar prezența pilotului, printre automobilele prezente la start regăsindu-se și monoposturi.

Pentru că testezi mașini de tot felul, cum ar trebui să arate mașina ideală? Ce apreciezi cel mai mult la o mașină?

„Acum cinci ani aș fi apreciat puterea și suspensia sport. Acum mă interesează să fie foarte confortabilă și practică. Pentru mine mașina ideală este un Break. Și cel mai mult apreciez sistemele de siguranță. Până la urmă asta e cel mai important, să ajungem teferi acasă. Un copil în mașină schimbă totul.” 

Dacă ar veni un prieten la tine să te întrebe ce mașină să își cumpere, ce sfaturi i-ai oferi?

„Prima dată ar trebui să știu bugetul. Nu prea mai există mașini proaste, ci doar care nu ți se potrivesc.” 

Dintre prietenii tăi, îți mai împărtășește cineva pasiunea pentru mașini și curse?

„Da! Așa mi-am construit cercul de prieteni. Avem multe de învățat unii de la ceilalți. Mă bucur enorm că cercul meu de prieteni s-a extins considerabil de când am intrat în comunitatea RoDrift.” 

Ce o să mai aflăm nou în următoarea perioadă pe zona auto de la  iLikeIT?

„Lucrez la un reportaj amplu despre mașinile autonome. Acum cinci ani producătorii promiteau că prin 2020 o să mergem la muncă în autoturisme fără volan. Doar că iată, nu se întâmplă asta nicăieri în lume. Am câteva interviuri bune cu ingineri implicați direct în industrie.”

Vezi și VIDEO: