Lider în clasamentul piloţilor este Lewis Hamilton cu 68 de puncte, urmat de coechipierul său Valtteri Bottas cu 62 de puncte şi Max Verstappen de la Red Bull, cu 39 de puncte.  

În ciuda faptului că i se acordau mari şanse să întrerupă hegemonia constructorului german Mercedes, după schimbările de regulament şi antrenamentele efectuate în presezon, italienii de la Ferrari nu reuşesc să facă faţă ,,săgeţilor argintii”. Problemele au apărut din prima cursă, disputată pe circuitul Albert Park din Melbourne, când Sebastian Vettel a recunoscut că maşina nu are suficientă viteză.

În Marele premiu al Bahrainului, tânărul pilot al echipei italiene, francezul Charles Le Clerc a reuşit să obţină primul loc pe grila de start, dar când mai erau câteva tururi din cursă, maşina sa a pierdut din putere şi a fost depăşit de ambii piloţi Mercedes. Dacă nu ar fi fost neutralizată cursa cu Safety Car, ca urmare a abandonului aproape simultan al celor două maşini Renault, francezul ar fi pierdut şi poziţia a treia. Marele Premiu al Chinei a fost cel care a consfinţit dominaţia germanilor, dupa o cursă în care aceştia nu au avut probleme. Startul de sezon a dus la scăderea cotelor oferite la pariuri online pentru câştigarea competiţiei constructorilor de către echipa germană, aşa cum s-a întâmplat şi cu cota pentru un nou titlu câştigat de britanicul Lewis Hamilton în întrecerea piloţilor.

Principalul atu al germanilor este Lewis Hamilton, cu siguranţă cel mai bun pilot al momentului şi, poate, cel mai bun din toate timpurile. Aportul său la reglarea monopostului este bine cunoscut, ca şi calităţile sale la volanul acestuia. Cel de-al doilea pilot al echipei, Valtteri Botas, şi-a îmbunătăţit sensibil performanţele în acest an, după cum o arată comparaţiile din calificări şi primul loc pe grilă în startul cursei de la Shanghai. Nu trebuie uitată nici echipa de la boxe, o mostră a profesionalismului acesteia fiind evidenţiată în momentul în care, în cursa de la Shanghai, aceasta a făcut schimbul de pneuri la ambele maşini în acelaşi timp.

Aflat deja la 31 de puncte în spatele lui Hamilton, Vettel recunoaşte că monopostul Ferrari are probleme cu fiabilitatea, lucru observat în toate cele trei curse, dar în special în Bahrain, unde italienii au ratat victoria. Se speculează pe seama faptului că maşina ar avea probleme cu sistemul de răcire, dar oficialii echipei neagă acest lucru.

 La Ferrari s-au făcut şi greşeli de strategie care au dus la pierderea de puncte. O oprire la boxe efectuată mult prea devreme în cursa de la Melbourne i-a permis lui Max Verstapen să-l depăşească pe Vettel, care ar fi căzut pe 5 dacă nu ar fi intervenit ordinele de echipă. În China, atenţi doar la disputa cu Mercedes, şefii  Ferrari nu au ales cea mai bună strategie, permiţându-i lui Verstapen să-l depăşească pe Le Clerc. La Melbourne, ,,caluţul cabrat” ar fi putut să-şi adjudece punctul pentru cel mai rapid tur de pistă, dar maşinile nu au forţat, deşi aveau cauciucuri noi.

Toate aceste mici inexactităţi din planul de cursă al maşinilor Ferrari ar fi însemnat doar 5 puncte în clasamentul constructorilor. Acestea nu ar fi influenţat clasamentul actual, dar s-ar putea să conteze pe parcurs, dacă tehnicienii vor rezolva problemele mecanice.