Bucureștiul se confruntă cu un trafic rutier extrem de congestionat. Capitala se află pe locul 11 în topul oraşelor cu cel mai groaznic trafic din lume, potrivit firmei de analiză a transporturilor Inrix.

Se pare că un bucureştean circulă în medie cu 22,5 km/h şi pierde 98 de ore pe an în trafic. La o medie de 50 de ani de șoferie s-ar cumula aproximativ 204 zile.

Pandemia a scos capitala României din Top 10 mondial al traficului

Un alt studiu arată că locuitorii Capitalei sunt dispuși să își schimbe locul de muncă în favoarea unui job mai prost plătit, dar mai aproape de casă. Cea mai grea zi pentru șoferii bucureșteni ar fi miercuri între 5 și 6 seara, dar foarte aglomerat este și între 6 și 8 dimineața și în intervalul orar 16-18.

Principala cauză o reprezintă ambuteiajele. Blocajele se petrec din cauza numărului foarte mare de mașini, iar soluția ar fi optarea pentru mijloacele alternative de transport.

Aglomeraţia în trafic nu se poate evita! Ca să fie mai suportabilă, specialiştii te sfătuiesc să asculţi muzica preferată sau o carte audio, nu prea tare, şi să nu te agiţi, să-ţi pui căştile şi să vorbeşti la telefon cu prietenii, să nu claxonezi şi să stai în poziţia corectă la volan (spate drept şi încheietura de la mână să atingă partea de sus a volanului atunci când braţul e întins).

Londra cel mai aglomerat oraș din lume

Rezultatul studiului realizat recent arată că cel mai aglomerat oraş din lume este Londra. Șoferii din Londra pierd în medie 148 de ore blocați în trafic pe tot parcursul anului 2021. Pe primele poziţii în topul celor 1.000 de oraşe în care se petrece cel mai mult timp blocat în trafic se mai află şi Paris, Bruxelles, Moscova şi New York.

Traficul global în 2021 este încă sub nivelul din 2019, dar creşterea faţă de 2020 semnalează o redresare economică semnificativă. Deplasările rutiere europene sunt din ce în ce mai aproape de nivelurile anterioare pandemiei de COVID deoarece restricţiile s-au atenuat începând cu jumătate anului 2021. Transportul în comun şi transportul feroviar râmăn sub nivelul pre-pandemic.

Foto shutterstock.com