Niciodata un autoturism nu o sa consume 4.5 l / 100 km in oras, fie care are motor de 1.2 litri turbo, fie ca e un banal 0.9 litri in 3 sau chiar 2 cilindri. Aproape toti am incercat macar o data in viata sa mergem cat se poate de “la consum” cu masina si tot nu am obtinut valorile oficiale.

Testele de consum oficiale trebuie sa respecte niste pasi, in mediu real si ideal (laborator). Apoi se fac niste medii si se dau rezultatele. Diferentele intre aceste medii si consumurile reale au crescut in Germania –etalon de corectitudine - cu 16% din 2001 pana in 2011 (de la 7% la 23%). Logic, este un paradox, cat timp tehnologiile au evoluat enorm, iar solutiile pentru un trafic mai bun sunt in continua aplicare. 23% intr-o durata medie de exploatare a unei masini (4-5 ani) inseamna un extracost de 2.000 de euro.

Diferentele vin din testele propriu-zise, care se desfasoara in conditii complet ireale, si din “smecheriile” pe care le folosesc producatorii – tot la teste.

Conditii complet ireale inseamna simulari de trafic neintalnit decat probabil in zone unde circula trei masini pe zi si nu exista semafoare. De exemplu, functia start-stop (oprirea automata a motorului la semafor) se iveste intr-un test oficial de consum in 20% din timpul alocat testului. Adica foarte des, ceea ce inseamna ca masina consuma “0” carburant intr-o cincime din timpul deplasarii. Mai mult, producatorii fac si ei “combinatii” ca sa scada cifrele oficiale. Unul dintre exemple este oprirea totala a consumatorilor (aer conditionat, navigatie, incalzirea scaunelor, oprirea sistemului de sunet).

Citeste continuarea articolului aici pe incont.ro