Ai putea să renunți oricând la programul 9 - 17 și ai emigra în Finlanda, în speranța că acolo se va adopta săptămâna de muncă de patru zile și programul zilnic de numai șase ore. După ce analizezi până și costul biletelor de zbor sau prețul chiriilor din Helsinki, te gândești că n-ai vrea să dai vrabia din mână pe cioara de pe gard și că îți place să locuiești în România. Ai vrea să devii influencer, să uiți de ierarhii, program, sarcini de muncă, termene limită, fluturaș de salariu și anonimat. 

Cu toate astea, nu știi de unde să începi, cum să îți câștigi audiența și cum să faci primii bani din vlogging, Facebook și Instagram și ești și bărbat, nu o variantă a lui Kim Kardashian. Tocmai de aceea, acest articol vine cu câteva recomandări pentru a putea deveni un influencer bine cotat:

Ultimele tehnologii

Oricât de multă carismă ai avea și oricâte idei și întâmplări amuzante ai povesti, nu vei reuși să atragi nicio categorie de public dacă fotografiile tale sunt făcute cu un telefon de proastă calitate. Dacă încă nu îți permiți un aparat foto profesional, atunci trebuie să îți cumperi măcar un smartphone performant din acest punct de vedere, cum ar fi un Iphone XS, cu ajutorul căruia poți realiza poze și videoclipuri la o rezoluție ridicată, să estompezi fundalul din taste, să reglezi intensitatea luminii sau saturația culorilor la un nivel pe care-l puteai obține, până nu demult, doar într-un studio fotografic. 

Glisează ecranul în stânga sau în dreapta sau atinge etichetele din modul „Cameră” pentru a alege „Time-Lapse”, „Ralanti” sau „Panoramă” pentru a obține fotografii cool. Important e să îți alegi un stil și să rămâi constant, pentru a evita ca feedul tău să arate ca o sorcovă. 

În altă ordine de idei, păstrează aceeași paletă de culori pentru fotografiile postate. Telefonul îl poți achiziționa și second hand, deși probabilitatea să găsești unul este destul de mică, având în vedere că e un model nou. Profită, în schimb, de ofertele promoționale ale magazinelor. Dacă nu ai destui bani să îl achiziționezi la liber, poți opta pentru un abonament. Indiferent de modalitatea de procurare, accesorizează-l cu o husă Iphone XS pentru a-l proteja și a evita lovirea și spargerea displayului. 

Inițial, te poți folosi de vechiul laptop, dar proiectează în viitorul apropiat perspectiva de a-l înlocui cu unul care suportă programe complexe de editare foto-video și montaj.

Audiența

În primul rând, încearcă să te profilezi pe ceva care îți place. Dacă ești pasionat de caligrafie, încearcă să postezi cât mai multe curiozități despre această activitate și recomandări de peniță, cerneală și hârtie de calitate la cele mai mici prețuri. La un moment dat, poți organiza un concurs al cărui premiu să fie un curs de caligrafie. Dacă ești foarte pasionat de ceea ce faci și ești nișat, ai șanse să reușești, indiferent de domeniul ales. 

Ce-i drept, în România, s-ar putea să nu ai mare succes cu caligrafia, deși există numai câțiva influenceri în domeniu care câștigă bine din scrierea de mână a invitațiilor de orice fel și din realizarea unor tablouri cu mesaje, adresate celor dragi. Domeniile de interes sunt: modă, artă culinară, machiaj, călătorii, parenting, mașini, imobiliare. 

În al doilea rând, trebuie să știi cui te adresezi și ce preferințe are publicul tău, indiferent dacă te urmăresc doar o mie de prieteni și cunoștințe sau zeci de mii de oameni. Pentru a identifica mai ușor informații despre publicul tău, e indicat să faci trecerea către un profil business. Astfel, poți afla informații despre cei care te urmăresc, cum ar fi orele din zi în care sunt cel mai activi.

Personajul

Înainte de a te gândi să adopți un rol, ar trebui să iei în considerare că a fi tu însuți e cea mai bună alegere. Poți testa dacă ai lipici la cei din jur. Dacă mereu îi faci pe cei din jurul tău să râdă, dacă în liceu profesoara de română îți mai dădea câte o notă mare doar pentru că descifrai ce voia să spună autorul sau să transmită poetul într-un mod original, atunci s-ar putea să reușești să atragi lumea și în online. 

În orice caz, ai nevoie de o strategie stabilită de la început, trebuie să știi în ce direcție merg postările tale și care e personajul pe care ți-l asumi online. De exemplu, nu poți ca, într-o săptămână, să fii un fel de Justin Bieber monden și în următoarea să îți pui un sorț de bucătar și să dai sfaturi despre prepararea sparanghelului la tigaie, cu usturoi și ulei de măsline. Urmăritorii tăi nu vor mai înțelege nimic, iar tu riști să-ți pierzi credibilitatea câștigată inițial. 

Dacă ții cont de acest recomandări, probabilitatea să dai lovitura în online este destul de mare. Important e să fii perseverent, să ai în vedere că nu ai cum să scapi de „hateri” și să nu te lași influențat de comentariile negative. 

Sursă foto: unsplash.com