Mizează pe accesorii inteligente

Indiferent că eşti sau nu pasionat de gadgeturi, nu poţi nega rolul din ce în ce mai important al tehnologiei în viaţa de zi cu zi. Există multe accesorii de birou inteligente care te pot ajuta să îţi eficientizezi munca. De exemplu, în materie de tastaturi şi mouse-uri, poţi să investeşti în unele bluetooth, care sunt exemple bune ale modului în care tehnologia îţi vine în ajutor. 

Tastatura wireless îţi permite să lucrezi fără să fii limitat de o anumită distanţă față de computer şi poate să fie conectată şi la televizor, la laptop sau mobil. De asemenea, dacă vrei să ai puţină intimitate sau sa te relaxezi în timp ce munceşti, poţi să foloseşti o pereche de căşti audio wireless. Sau este posibil să ai nevoie de o imprimantă performantă, ori poate de o boxă inteligentă, utilă nu numai pentru muzică, ci şi pentru a umări ştirile şi prognoza meteo.

Un birou potrivit

Vei petrece foarte mult timp la birou, iar, din acest motiv, acesta trebuie să fie funcţional şi ergonomic. Aspecte precum înălţimea acestuia, nivelul de confort al scaunului folosit şi poziţia ecranului sunt foarte importante. Durerile de spate şi tendinitele se numără printre afecţiunile frecvente care pot fi evitate în cazul persoanelor care petrec mult timp aşezate pe scaun în faţa unui birou. Scaunul ar trebui să fie reglabil, pentru a permite găsirea celei mai bune şi mai confortabile poziţii. De asemenea, biroul ar trebui să fie suficient de mare pentru a putea depozita pe el şi celelalte lucruri de care ai nevoie în afară de laptop.

Un loc potrivit

Este, în mod evident, posibil să lucrezi de oriunde ai nevoie dacă foloseşti un laptop. Poţi merge la masa de la bucătărie sau pe canapeaua din living. Însă, dacă nu locuieşti singur, faptul că nu ai un loc stabil pentru a-ţi putea desfăşura activitatea, este posibil să se transforme într-o sursă de frustrare. Ai nevoie de un loc unde îţi poţi întinde şi lăsa documentele fără să te simţi obligat să strângi de fiecare dată când trebuie să te muţi în alt spaţiu din casă. Dacă locuinţa îţi permite, trebuie să îţi rezervi un loc care să fie dedicat numai jobului tău. Dacă nu este posibil, amenajează în acest sens măcar o zonă dintr-o cameră. Şi, în niciun caz, nu folosi dormitorul, dacă nu vrei să mergi la culcare şi să continui să te gândeşti la proiectele tale.

Totodată, încearcă să nu împarţi spaţiul de lucru cu partenerul de viaţă sau cu copiii. Este posibil ca, dimineaţa, când vrei să te apuci de muncă, să nu îţi mai găseşti documentele în ordine sau să te trezeşti cu pete lipicioase de mâncare pe birou.

Ţine cont şi de aspectul estetic

Poate că acest factor nu reprezintă o prioritate pentru tine şi acesta nu este un lucru greşit. Unele persoane, însă, au nevoie de un spaţiu de lucru care este atât organizat, cât şi plăcut. Decoraţiunile trebuie să fie, în mod evident, şi funcţionale, iar aici ai de ales între accesorii de birou sau articole care te ajută să te organizezi în activitatea ta. Poate că, deşi totul în prezent poate să fie digitalizat, ai nevoie de o clasică agendă de birou şi un calendar. O tablă de scris poate fi la fel de utilă. Nu în ultimul rând, poţi folosi o plantă în ghiveci, care poate ajuta şi la împrospătarea aerului.

Inconvenientele muncii de acasă

Potrivit specialiştilor, există cel puţin doi factori care pot afecta persoanele care lucrează de acasă: izolarea şi tentaţia de a face orice altceva, numai nu să stai la birou. Primul factor ţine de personalitate, pentru că există multe persoane care consideră că este mult mai uşor să lucreze singure, de acasă. Cei care se simt afectaţi de această izolare pot să frecventeze cafenele sau parcuri.

În ceea ce priveşte a doua problemă, aceasta ţine, pur şi simplu, de autodisciplină, pentru că nu există o soluţie magică ce va funcţiona în toate cazurile. Cel mai bine este să încerci să vezi ce funcţionează şi să evaluezi şi să modifici apoi tehnicile de lucru. 

Este posibil, de exemplu, să îţi stabileşti mai multe sesiuni de lucru scurte, dar mai intense pe timpul zilei, cu pauze între ele, pe care să le dedici unei activităţi plăcute, precum un somn scurt sau un serial pe Netflix. Important este să îţi găseşti propriul ritm, care să te ajute să fii mai eficient. 

Sursa foto: Pexels.com