potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Potrivit sursei citate, "dat fiind specificul său mai tehnic, există tendinţa de a percepe internetul ca un mediu folosit preponderent de bărbaţi".

Rezultatele SATI şi SNA FOCUS, studiile tactice de audienţă realizate de BRAT, dau o imagine actuală a fenomenului şi explică tendinţele consumului de internet pentru cele două sexe. Astfel, femeile folosesc internetul într-o măsură mai mare decât bărbaţii, peste 54% dintre afişările paginilor online sunt consumate de femei, care reprezintă 50,8% din numărul de utilizatori de internet, în timp ce bărbaţii doar 49,2% din utilizatori.

În vreme ce bărbaţii păstrează ca arii de interes pe internet mai degrabă domeniile legate de tehnică (aplicaţiile pentru mobil, cumpărăturile online de electronice/IT şi informaţiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informaţiile despre sănătate, stil de viaţă, vacanţe. Ele consumă semnificativ mai mult conţinut despre viaţa celebrităţilor, dar îşi petrec şi foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicaţiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook în special). Mai mult decât atât, femeile sunt majoritare şi în ceea ce înseamnă folosirea serviciilor de email (51%). Din totalul celor care realizează operaţiuni bancare zilnic, femeile reprezintă peste 57%.

În ceea ce priveşte achiziţiile de bunuri şi servicii, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, deciziile de achiziţionare sunt luate online într-o proporţie covârşitoare - peste 70%. Diferenţa este dată însă de tipul de produse şi servicii pe care fiecare categorie intenţionează să o achiziţioneze: bărbaţii sunt orientaţi mai degrabă către electronice/IT, iar femeile către cosmetice şi vacanţe.

Conform comunicatului, deşi numărul de femei care achiziţionează echipamente mobile rămâne în continuare mai mic decât cel al bărbaţilor, procentul lor este în continuă creştere. Astfel, dintre cei care deţin un smartphone, 42% sunt femei, iar femeile reprezintă 47% din cei care intenţionează să cumpere o tabletă PC.

Analiza a fost realizată pe baza livrării SNA FOCUS corespunzătoare perioadei de măsurare august 2011 - februarie 2013 şi din rezultatele de trafic şi audienţă ale SATI, din cea mai recentă livrare (decembrie 2012 - februarie 2013).

BRAT este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 15 ani de existenţă, BRAT a fost recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online, în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor sau traficul siteurilor web. BRAT are peste 200 de membri, agenţii de publicitate, clienţi de publicitate, editori de presă scrisă şi online, regii.

Studiul Naţional de Audienţă - SNA FOCUS este un sistem de cercetare media care oferă beneficiarilor rezultate de audienţă şi profile socio-demografice al publicaţiilor tipărite aparţinând membrilor BRAT şi rezultate despre consumul de produse şi servicii (inclusiv mărcile consumate), consumul media (presa scrisă, internet, tv, radio, cinema, panotaj şi altele), petrecerea timpului liber şi stil de viaţă. Universul studiului cuprinde toate persoanele care trăiesc în mediul urban din România, cu vârsta între 14 şi 74 de ani, în locuinţe private şi cunosc suficient de bine limba română. BRAT a lansat acest serviciu începând cu anul 2001 prin măsurarea audienţelor şi profilelor publicaţiilor tipărite şi a fost completat din 2005 cu partea de consum de bunuri şi servicii (FOCUS).

BRAT organizează SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet) începând din 2007. Acest sistem oferă date despre traficul, audienţa şi profilele socio-demografice ale siteurilor membrilor BRAT. SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet) se adresează tuturor siteurilor care funcţionează pe piaţa de publicitate din România, indiferent de conţinutul sau specificul lor.