In Noiembrie barbatii poarta mustata! De ce, cum a inceput totul si cum s-a ajuns la un fenomen care a cuprins in mai putin de 10 ani toata intreaga lume:

In 2004 povestea unei campanii care avea sa cunoasca succesul la nivel mondial se nastea la Melbourne in Australia. O discutie intre doi prieteni avea sa devina un fenomen international:

"Cum ar fi daca barbatii ar purta in luna Noiembrie mustata?". Motivul? Simplu! Pentru a-i constientiza si pe altii de importanta controalelor periodice in privinta depistarii la timp a cancerului de prostata. Unul dintre cele mai intalnite forme de cancer care afecteaza sute de mii de barbati.

La un an dupa ce au convins mai multe sute de tineri sa poarte mustata si sa vorbeasca despre aceasta cauza, Grupul Movember avea primii 50,000 de dolari stransi in conturi si garantia ca ideea lor a functionat.

"Cum ar fi daca am merge mai departe?"

In "Movember" 2005 dupa ce primul sponsor apare si sustine campania, cei 50,000 de dolari se transforma in 1,2 milioane! 10.000 de barbati din Australia (si destul de multe femei pe langa) participau la campania care inca nu depasea granitele Australiei.

Treptat, in 2006, Movember ajunge in SUA, Canada, Noua Zeelanda, Marea Britanie si Spania. Deja 150,000 de oameni participa la campania de constientizare, printre care si multe personalitati publice. 

Din acest punct Movember devine o campanie internationala, care de la an la an creste din ce in ce mai mult. In 2012 se stie ca la nivel international mai bine de 1,3 milioane de barbati au purtat in luna Noiembriie mustata si au sustinut campania. 

Tot in 2012, cauza a fost votata in TOP 100 "best NGOs (charity) in the world" devenind astfel una dintre cele mai importante miscari care sustine si promoveaza santatea in special prevenirea Cancerului in randul barbatilor.