Schimbarea va fi implementată la începutul anului viitor în Statele Unite, unde oamenii vor putea alege o salată în loc de cartofi prăjiţi, fără a plăti în plus. Potrivit companiei, clienţii pot face deja astfel de schimburi în unele ţări, printre care şi Franţa, scrie huffingtonpost.com.

McDonald's Corp. a informat că lucrează ca opţiunile să fie disponibile în 20 dintre cele mai mari pieţe ale sale din lume, ceea ce constituie 85 la sută din vânzări.

Schimbarea a fost anunţată la New York, unde CEO-ul Don Thompson a apărut pe scenă alături de fostul preşedinte Bill Clinton.

Într-un interviu, Thompson a spus că McDonald's urmăreşte să se axeze pe produse mai sănătoase, una dintre măsuri fiind extinderea ofertei de fructe şi legume în alte părţi ale lumii, precum porumb şi kiwi pe băţ.

În plus, McDonald's intenţionează să folosească ambalajele pentru a face opţiunile sănătoase mai atractive pentru copii. De exemplu, o garnitură de morcovi ar putea fi vândută într-un ambalaj mai vesel colorat. Părinţii vor putea în continuare să comande băuturi carbogazoase alături de pachetele Happy Meal, dar McDonald's va promova doar lapte, suc şi apă pe meniuri şi în reclame. Întreaga publicitate pentru copii va include un mesaj care îndeamnă la "nutriţie distractivă" şi la "bunăstarea copiilor".

Directorul politicilor de nutriţie la Centrul pentru ştiinţă în interesul public (Center for Science in the Public Interest), Margo Wootan, a spus că eliminarea apei minerale din meniul Happy Meal-urilor a fost un pas mare pe care şi celelalte lanţuri fast-food ar trebui să-l urmeze. Totuşi, a continuat aceasta, insistenţa de a include mesaje nutriţionale pozitive în reclamele pentru copii ar servi la crearea unei "aure de sănătate" pe care McDonald's nu o merită cu adevărat.

"Schimbările aduse de McDonald's fac mâncarea mai sănătoasă într-o oarecare măsură. Dar nu cred că un hamburger şi nişte cartofi sunt ceea ce eu aş considera sănătos", a argumentat Wootan.

Anunţul a fost făcut în contextul în care McDonald's se confruntă cu critici din partea adepţilor unui stil de viaţă sănătos şi în care se străduieşte să fie la curent cu gusturile schimbătoare ale clienţilor în materie de fast-food. La sfârşitul anului trecut, compania a raportat prima sa scădere în vânzările lunare din aproape un deceniu.